Recensie: Soms lieg ik - Alice Feeney

Uitgeverij: AW Bruna

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Soms lieg ik - Alice Feeney

Dit boek heeft als genre Thriller. Eigenlijk vind ik het persoonlijk een combinatie van Thriller en Roman. Het is, naar mijn mening, een prettig boek om te lezen en een prachtig verhaal. Mooie balans tussen een gebeurtenis in het nu en een uitgebreide voorgeschiedenis van toen. Ik las dit boek snel uit, binnen 24uur. Ik ben hoe dan ook van mening dat een boek die je zo snel kan uitlezen altijd goed is. Als je zo getrokken wordt in het boek waardoor je er doorheen vliegt, dat is een goed boek.

Ik heb genoten van de schrijfstyle van deze schrijfster. Duidelijke taal afgewisseld met cryptische omschrijvingen. Ik werd zo in het verhaal getrokken en kom me erg goed verplaatsen in de hoofdpersoon. Je krijgt een heel precies beeld van waar de hoofdpersoon zich bevindt en hoe ze eebij ligt. Je ziet het echt voor je. De mooie dagboek fragmenten passen ook precies in het hele verhaal.
Een verrassende wending op het einde draait het verhaal opeens 180 graden om. Onwijs goed ! In het begin is er naar mijn idee nog weinig spanning en Thriller. Maar hoe dichter je bij het einde komt hoe spannender het wordt. Niet zo zeer het verhaal op dat moment, maar meer de ongeduldigheid die je zelf krijgt. Ik kreeg steeds meer het geval van “ik wil nu weten hoe het afloopt!”, en ging daardoor ook steeds sneller lezen.

Briljant boek. Eentje die ik vaker zal herlezen. Super mooi en goed verhaal, echt een aanrader ! Verdient zeker de volle 5 sterren !

Wat vonden jullie van dit boek ?

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *