Recensie: De jongen in de sneeuw - Samuel Bjørk

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff Amsterdam 

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Een hele tijd geleden, zeg maar gerust een paar jaar, las ik de eerste twee delen van deze serie. En gewoonweg omdat ik deel 3 toen de tijd te duur vond, heb ik deze toen niet gelezen. Toen ik een paar weken terug opzoek ging naar leesvoor voor de vakantie kwam ik deze tegen en kon het niet laten. Want wat was ik benieuwd naar dit boek. Ik heb de eerste twee delen met super veel plezier gelezen, dus ik begon met toch wel hoge verwachtingen aan dit boek.

Mijn verwachtingen waren terecht, want jeetje wat heb ik genoten van dit boek ! Het las erg vlot, er zat de nodige spanning in en het liep lekker door. Het verhaal is goed uitgewerkt waardoor ik me erg goed in het verhaal kon verplaatsen. Een mooie opbouw. 
Wat ik ook erg leuk vond is dat het verhaal rondom Mia in alle drie de boeken doorloopt. Je krijgt een kijkje in haar prive situatie en die prive situatie blijkt uiteindelijk een grote rol te spelen in het geheel. Ik vond het een verrassend einde, kreeg toch nog een andere wending dan ik van te voren dacht. 

Ik vind dat het boek een gesloten einde heeft. Dit is aan de ene kant heel fijn, het boek is uit en het verhaal is daarmee ook afgesloten. Aan de andere kant vind ik het ook jammer, want dat betekend dat er ook geen vervolg komt. Tenminste, dat gevoel krijg ik erbij. Ik hoop dat we meer van Samuel Bjørk mogen gaan lezen. Ontzettend goed geschreven. Geen 5 sterren omdat het boek naar mijn mening wel iets langer door had mogen lopen. Verder wel een top boek !

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *