Recensie: Leugens - T.M. Logan

Uitgeverij: Ambo Anthos
 
Aantal sterren: ✮✮✮✰✰
 
Dit boek stond ook al even op mijn lijstje en ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest verwachten. De flaptekst vond ik verrassend in de zin van dat het geen thriller is gebaseerd op een moordonderzoek. Ik ben gewend thrillers te lezen met recherchewerk, moord en slachtoffers
 
Dit boek was anders. Het ging over leugens, zoals de titel dat al aangeeft. Bedrog en jaloezie. Het boel begint gelijk heel interessant. Je krijgt gelijk een deels cryptische omschrijving van waar het boek over gaat. Het lijkt alsof je direct midden in het verhaal wordt
gegooid, maar achteraf blijkt dat dit juist nog maar het begin is van wat er allemaal nog gaat komen. Je wordt meegenomen in een verhaal wat misschien in het dagelijks leven best zou kunnen gebeuren. Het is realistisch en geloofwaardig. Tuurlijk zijn er dingen misschien wat overdreven uitgewerkt, maar de grote lijnen zouden zo gebaseerd kunnen zijn op een waargebeurd verhaal. Ik kon me volledig verplaatsen in de hoofdpersoon en met name ook in het zoontje. Want wat moet het voor hem toch moeilijk en onbegrijpelijk zijn als je in zo'n situatie terecht komt. Ik had het echt met hem te doen, zo sneu !
Er zit zeker de nodige spanning in. Wat mij betreft miste er wel een beetje opbouw in het verhaal. Je blijft in het hele boek een beetje dezelfde hoeveelheid spanning houden.
 
Het slot en de conclusie van het boek vond ik een beetje voorspelbaar, dat vond ik jammer. Wel was het een leuk boek en was het de moeite waard, ik zal het dan ook echt aanraden. Alles bij elkaar geef ik dit boek 3 sterren

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *