Recensie: Zonder gezicht - Robert Bryndza

Uitgeverij: Boekerij

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Ik kreeg dit boek opgestuurd via Thrillzone om deel te nemen aan de leesclub. Hoe leuk is dat ! Het was voor mij de eerste keer dat ik deelnam aan een leesclub en het is me goed bevallen. Wat mij van te voren tegenhield om eraan mee te doen is het vele werk wat er naast het lezen bij komt kijken. Maar het viel eigenlijk heel erg mee en was leuk om te doen. Laten weten wanneer het boek binnen is, voor het lezen opschrijven wat je opvalt aan de kaft etc, tijdens het lezen laten weten wat je ervan vindt en wat je opvalt en vervolgens je recensie. Ik ga in het vervolg zeker vaker meedoen aan leesclubs ! 

Nu naar het boek. Wat een fantastisch verhaal is dit
weer ! Een totaal ander verhaal met een andere hoofdpersoon, maar wel de schrijfstijl die je verwacht bij Bryndza. Het boek leest lekker vlot, ook heel erg fijn. De schrijver laat je denken, laat je zelf een conclusie trekken. Wie heeft het gedaan ? Hoe zitten die relaties met elkaar ? Ik werd volledig in het boek getrokken en zat op het puntje van mijn stoel. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer je als lezer te weten komt over de dader. Er wordt steeds meer vrijgegeven over zijn/haar identiteit. Ook zitten er verpreid over het hele boek schuingedrukte stukjes tekst. Dit vind ik een enorme toevoeging en erg leuk om te lezen. Je krijgt een kijkje in de gedachtengang van de hoofdpersoon, zo kun je je nog meer verplaatsen in Kate. 

Dit boek bracht weer de nodige spanning met zich mee. Ontzettend goed gedaan, mooi geschreven. Mooie zinsopbouw en ook een goede opbouw van het verhaal. Ik heb genoten en kan niet wachten op een vervolg. Een zekere aanrader ! 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *