Recensie: De heren van de tijd - Eva García Sáenz de Urturi


Uitgeverij: AW Bruna

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Het slotdeel van deze trilogie. Ik vond het een serie vol spanning en actie. Bij alle drie de boeken had ik wel wat moeite om er goed in te komen. Ondanks dat vond ik ze wel erg leuk om te lezen. De spanning wordt goed opgebouwd en je krijgt als lezen veel informatie om over na te denken.

Toch moet ik eerst bekennen dat ik dit deel, De heren van de tijd, het minste vond van alle drie. Het klopt als ik zeg dat ik heb genoten, en het klopt als ik zeg dat deze boeken onwijs goed geschreven zijn.
Wat ik onduidelijk vond aan dit boek zijn de momenten uit 1190/1200. Het duurde bij mij heel lang voordat ik doorhad wat de relatie was met dat deel van het boek en het heden in 2019. Ik kwam er dan ook pas heel laat achter dat het om dezelfde personen ging die zowel in 1190 als in 2019 beschreven

worden. Dit ligt natuurlijk volkomen aan mij en doet niks ten nadelen van het boek. Het maakt alleen wel dat ik het de minste vind van deze trilogie.

Wat ik wel erg leuk vond aan dit boek is de ontwikkeling die je leest bij Kraken. Hij is zo goed als hersteld, wat ik zelf een opluchting vond ! Het persoonlijke leven en de familie van Kraken spelen ook weer een belangrijke rol. Dat maakt dit boek dan ook echt een vervolg op De riten van het water en absoluut geen stand alone.
Deze serie is af. Precies goed zo. Het heeft een gesloten einde en daarmee nemen we afscheid van Kraken en zijn team. Dit boek krijgt van mij 4 sterren. Niet de volle vijf omdat ik het zelf dus de minste vind. Wel de verdiende vier omdat het weer erg goed geschreven is. Wellicht hadden en wat minder (straat)namen in gebruikt mogen worden. Ik vond dat, gezien ik de taal niet spreek, soms lastig en het las dan niet lekker door. Hier was ik in deel drie goed aan gewend en kon ik het prima lezen. Maar het had van mij wat minder gemogen.

Ik hoop dat we meer van deze schrijfster mogen lezen, dat ze meer van dit soort boeken mag schrijven. Ik kijk er naar uit. Er voor degene die dit boek nog niet hebben gelezen of deze serie nog niet begonnen zijn: het is een mega aanrader !

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *