Recensie: de Selectie serie - Kiera Cass

Uitgeverij: Best of YA

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Eindelijk heb ik de Selectie boeken. Eindelijk kon ik gaan lezen en ervaren waar iedereen zo enthousiast over is. Ik ontving een stapel van 5 boeken die er sowieso als mega mooi uitzien. De kaften zijn vol mooie kleuren en geven gelijk al een magisch gevoel. Ik begon vol lof en met hoge verwachtingen aan deze serie. Ik had er zoveel zin in !

Ik las elk boek met een dag uit (niet elke dag de hele dag de tijd maar alle uurtjes bij elkaar kwam ik op een boek per dag). Wat me gelijk opviel is dat op de eerste drie boeken “trilogie” staat. Ik vroeg me af wat me te wachten stond en hoe dit verhaal zal lopen. Het boek pakte me meteen en ik zat er dan ook direct lekker in.

Ik vond de eerste drie boeken in de grote lijn wel voorspelbaar. Het was mij vanaf het begin al duidelijk wie Maxon zou kiezen, dat spreekt voor zich. Wat mij zo boeide en waar ik zo benieuwd naar was ? Ik wou super graag te weten komen hoe deze prinses zich verder zou gedragen en wat Maxon deed beslissen voor haar te kiezen. Ik genoot van het verhaal, heerlijk !

Op naar boek 4 en 5. Wow, we maken een sprong in de tijd ! Wat leuk ! De eerste paar bladzijden waren wel even schakelen. Maar wat verwacht je dan ook ? Dit zijn vervolgen op een trilogie, logisch dat dit dan andere verhalen zijn. Ik was serieus blij om te lezen dat dochter nu de strijd aan mocht gaan, bijna trots haha ! Ook dit zijn heerlijke boeken. Maar deze waren iets minder voorspelbaar vond ik. Ik had vanaf het begin al in mijn hoofd wie de prins zou worden, maar dit kreeg toch een verrassend einde.

Kortom, ik heb genoten van deze serie en ben nog meer verliefd geworden op het genre YA. Complimenten voor Kiera Cass. Ik ga opzoek naar de rest van de boeken van deze serie en kijken of dit een aanvullen zal zijn. Kijken of deze mij aanspreken. Deze 5 boeken krijgen 4 sterren. Net geen 5 vanwege de voorspelbaarheid van de eerste 3 boeken. Voor degene die net zo laat zijn met deze serie als ik: ga ze lezen ! Je hebt al te lang gewacht ;)