Recensie: Het spel van leugens - Anna West

Uitgeverij: De Crime Compagnie

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰

Ik ontving dit boek totaal onverwachts van De Crime Compagnie. Een onwijs leuke kans om dit boek te mogen lezen. De kaft sprak me gelijk aan. Waarom ? Omdat de kaft niet direct een spannend verhaal laat zien. Het is eigenlijk een vrij luchtige kaft met een badeendje, wat me wel gelijk nieuwsgierig maakt. Want dit boek wordt een psychologische thriller genoemd. Wat heeft dit onschuldige badeendje dan te maken met dit verhaal ?

Het verhaal begint gelijk erg duidelijk. Je duikt in het leven van moeder en al snel wordt er bekend wat er speelt, wat er is gebeurd en in welk deel van het verhaal je binnenvalt. Het verhaal riep een hoop
vragen op bij mij, vanaf de eerste bladzijden. Ik vroeg me af of zoon wel echt is die hij zegt dat hij is. Of hetgeen wat er 17 jaar geleden is gebeurd wel waarheid is en of het wel echt zo is gegaan. Er wordt in eerste instantie een duidelijke situatie geschetst. Maar dit verhaal brengt een hoop ongeloof met zich mee. Ik vind dit boek een perfect voorbeeld van een psychologische thriller. Jezelf vragen stellen en bedenken hoe het zou kunnen aflopen. Een verhaal waar je echt over na gaat denken en wat toch een verrassend einde heeft.

Wat ik zelf de mindere kant vind van dit boek is dat er niet echt een opbouw in zit. Qua spanning blijft het in het hele boek gelijk. Een spanningsopbouw is iets wat ik zelf erg leuk lezen vind, dat miste ik een beetje. En daarbij had ik het leuker gevonden als er ook iets meer aandacht werd besteed aan vader en zoon. Je krijgt een helder beeld van hun rol in het verhaal, maar krijgt niet veel te weten over hun. Dat had wat mij betreft wat meer gemogen. Wel groeit de nieuwsgierigheid tijdens het lezen van dit boek, hoe verder je leest hoe nieuwsgieriger ik werd.

Ik vond dit boek erg interessant en boeide van begin tot eind. Een leuk boek dat vlot leest, een goed boek voor tussendoor. En wat ook leuk is, het speelt zich af in Nederland ! Ik vind het dan ook zeker een aanrader. Het feit dat ik dit boek 3 sterren geef wil niet zeggen dat het een minder boek is. Het is een goed boek en is echt erg goed geschreven ! Ik zou zeker meer van deze schrijfster willen lezen