Recensie: Nooit meer alleen - Angelique Haak

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Uitgeverij: De Crime Compagnie

Ik ontving dit boek als recensie exemplaar en de cover sprak me meteen aan. Mooie kleuren, toch een beetje duister met de weerspiegeling in het glas.
Ik was gelijk erg benieuwd wat dit boek zal brengen. Erg nieuwsgierig naar het verhaal en ook enorm veel zin om erin te beginnen.

Ik sloeg het boek open de dag nadat het op de deurmat was beland en het verhaal trok me gelijk. Dat komt denk ik door de fijne schrijfstijl, het is heel vloeiend geschreven waardoor je er ook doorheen raast. Daarnaast is het verhaal erg boeiend. Je valt gelijk midden in de kern, het is meteen duidelijk waar het om draait en wat er aan de hand is. Maar naarmate ik verder las in het boek kwam er steeds meer informatie naar boven die cruciaal bleek te zijn voor de conclusie. Er blijkt veel meer aan de hand te zijn dan dat je als lezer in eerst instantie denkt.

Het boek bestaat uit twee delen: het verhaal uit 1994/1995 en het verhaal uit 2019. De hoofdstukken wisselen elkaar af op een prettige manier. Bijvoorbeeld: in 2019 denkt Emma terug naar een gebeurtenis van 1994. In het volgende hoofdstuk wordt deze gebeurtenis uitgewerkt en kom je te weten wat er toen werkelijk is gebeurd en waarom Emma zich nu zo voelt. De meeste informatie krijg je uit de stukken van 1994/1995 vind ik. De totale achtergrond van Emma en de rest van de N.M.A. club.

Ik heb echt onwijs genoten van dit boek ! Het was boeiend, goed geschreven, spannend en ook afwisselend romantisch. Ik ben door dit boek gevlogen en vind het een enorme aanrader. Voor iedereen de volgende tip: zet dit boek op de lijstje, hopelijk vind je snel een mogelijkheid om van dit verhaal te genieten. Ik houd deze schrijfster zeker in de gaten en hoop in de toekomst meer van haar te mogen lezen !