Recensie: De verloren woorden - Machteld van Beek

Uitgeverij: Gopher

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰

Ik kreeg de kans om mee te doen aan een blogtour. Ik werd benaderd door Uitgeverij Gopher en was gelijk enthousiast. Een blogtour was voor mij helemaal nieuw en ik vond het dan ook super leuk dat ik hier aan mee mag doen. 
We kregen allemaal het boek De verloren woorden opgestuurd. Van te voren kregen we de flaptekst op de mail zodat je alvast kon lezen waar het boek over gaat om zo ook een keuze te maken of jij mee wil doen. Ik lees normaal gesproken zelden een roman. Dit past niet helemaal in mijn straatje en is niet mijn favoriete genre. Maar deze roman leek mij anders. De flaptekst gaf ook iets mysterieus weg, iets wat mijn aandacht trok.

Ik begon te lezen en merkte al snel dat dit vlot leest. Ik vloog door de eerste pagina's en vond het gelijk leuk. Het verhaal begint heel duidelijk en je weet gelijk waar het over gaat. Nog niet veel spanning in het begin, maar ik ging er vanuit dat dat nog wel ging komen. Ik vind dat het verhaal een mooie opbouw heeft. Je maakt kennis met de hoofdpersoon en komt steeds meer te weten over haar achtergrond.
Ik was blij toen de hoofdpersoon het dagboek van haar moeder vond, vanaf dat moment begon ik het verhaal leuker te vinden. Er kwam spanning in en het werd mysterieuzer, precies zoals ik had verwacht ! Ik werd nieuwsgieriger naarmate het verhaal vorderde. 

Omdat ik dus nauwelijks (zeg maar gerust nooit) een roman lees, heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Ik kan dan ook niet zeggen hoe normaal een roman afloopt of wat ik kan verwachten. Het einde vond ik erg voorspelbaar en dan ook een beetje jammer. Het past naar mijn mening wel precies in het idee van een roman. Maar ik denk wel dat dit boek een einde heeft wat wel goed bij het verhaal past, ondanks dat ik stiekem al wist hoe het af ging lopen. 
Ik vind het zeker geen slecht boek en ben blij dat ik de kans heb gekregen om dit boek te lezen en te recenseren. Wat mij betreft mag dit boek zeker gepromoot worden bij anderen lezers

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *