Recensie: Verdraaid - Steve Cavanagh

Uitgeverij: Luitingh Sijthoff Amsterdam

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Ik vond dit boek een paar weken geleden bij een tweedehands boekenwinkeltje. Ik ben fan van tweedehands trouwens, de boeken zien er vaak nog prima uit en nieuwe boeken vind ik vaak erg duur. Dit boek stond ook al een hele lange tijd op mijn lijstje. Ik heb genoten van “Dertien” en wilde daarom graag “Verdraaid” ook lezen. 

Ik heb lang over dit boek gedaan. Ik kwam er eerst moeilijk in en het duurde even voordat ik de smaak te pakken had. Dat ik lang over dit boek heb gedaan heeft overigens niks met het boek te maken, maar met drukte in mijn privé leven op het moment. 
Toen ik eenmaal mijn draai had gevonden, las ik dan ook snel een groot deel achter elkaar. Ik vind dat er een mooie opbouw in het verhaal zit. Het verhaal begint met een gebeurtenis die je misschien nog niet helemaal kan plaatsen. Daarna krijgt het verhaal een logische volgorde en leer je de hoofpersonen goed kennen. 

Dit boek is er één waarvan de titel perfect aansluit bij het verhaal. Want de waarheid is echt verdraaid ! Er waren meerdere momenten waarbij ik dacht "Huh, hoe dan ?", en dat is super positief. Je vormt in het begin een beeld in je hoofd van hoe het verhaal gaat lopen of wat er gaat komen. En net op het moment dat je denkt te weten wat er gaat komen, draait alles volledig om. Met name het einde vond ik erg sterk. Ik had eerst het idee, ik zeg het eerlijk, dat het einde wat langdradig ging zijn. Maar nee, op het laatste moment gebeurd er dan toch weer iets wat ik niet verwacht had.

Ik kan dit boek niet de volledige 5 sterren geven omdat ik er gewoon weg niet goed genoeg in kwam voor mijn gevoel. Ik had verwacht dat dit een boek zou zijn waar je in begint en niet meer weg wilt leggen. Helaas was dat bij mij niet het geval. Des al niet te min krijgt dit boek 4 verdiende sterren. Top boek, zeker een aanrader

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *