Recensie: Ik volg je - Lisa Jewell

Uitgeverij: AW Bruna 

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰

Ik had van te voren veel goede recensies en verhalen gelezen over dit boek. Ik ging het dan ook met een hoop enthousiasme lezen. Ik had nog nooit iets gelezen van deze schrijfster en kon niet wachten !

Het verhaal zit goed in elkaar en het is duidelijk waar het naartoe gaat. Door de stukken van het politieverhoor, tussen de hoofdstukken door, weet je al snel wat er aan het einde gaat gebeuren. Je weet alleen nog niet hoe en wat er daartussen gebeurd. Het boek begint vrij luchtig, maar zodra je het eerste politieverhoor leest, zet dat je gelijk aan het denken. Wat is er gebeurd ? Hoe zitten de relaties met de hoofdpersonen in elkaar ? Het maakt je nieuwsgierig. 

De hoofdpersonen worden duidelijk uitgelegd en het is erg helder wie bij wie hoort en wat de connecties zijn met elkaar. Wel had er meer diepgang mogen zitten in de achtergrond van sommige personen, bijvoorbeeld dat van Joey Mullen. In tegenstelling tot de andere personen in het boek is het bij Joey minder helder wat haar connectie is met het slachtoffer. Bij de rest was dat veel sneller uitgelegd. 

De schrijfstijl van het boek is fijn. Het leest prettig en vlot weg. Ook de zinsopbouw en opbouw van het verhaal is goed. Duidelijke lijnen in het verhaal en een logische volgorde. 
Maar wat maakt nou dat ik dit boek (maar) 3 sterren geef ? Ik mis de nodige spanning. Er wordt gewerkt met een aantal flashforwards (de politieverhoren) wat het doorgaans een stuk spannende en interessanter maakt. Ik werd wel nieuwsgierig en wou graag weten hoe het afliep. Maar helaas was alles tussen de verhoren door niet echt spannend. Er had wat meer actie in gemogen, sommige stukken waren ook wat langdradig. 

Ik vond het zeker geen slecht boek en ben blij dat ik het toch heb gelezen. Dit is een goed boek, maar niet bijzonder. Wel een lekker boek voor tussendoor ! 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *