Recensie: Truth or Dance serie - Chinouk Thijssen

Uitgeverij: Clavis Young Adult

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Eindelijk heb ik deze serie, eindelijk kon ik kennis maken met de Truth or Dance boeken. Zo enthousiast ! En mijn enthousiasme was terecht, nog steeds krijg ik een glimlach op mijn gezicht bij het schrijven van mijn recensie, want jeetje wat zijn deze boeken leuk !

Zelf dans ik nu 16 jaar en ik dans onder andere de stijl modern. Tijdens mijn trainingen doen we ook deels balletoefeningen en ook in de dansen zijn balletpassen verwerkt. Alle termen die voorin het boek zijn beschreven, zijn voor mij dan ook meer dan bekend. Dat maakt het leuker om te lezen, ik voel me thuis in de boeken. Ik voel de passie en kan me er volledig in verplaatsen. Fantastisch ! Maar dat ik me er zo goed in kan verplaatsen, is niet alleen omdat ik bekend ben met deze sport. Dat komt ook doordat de schrijfstijl erg goed is en je ook de kans krijgt je volledig te verplaatsen in dit verhaal.

Ik las deze boeken in totaal in 3 dagen uit, een boek per dag. Het leest super snel en is goed te volgen. De keuze om voorin het boek ballettermen te plaatsen is goed, zo is het voor iedereen toegankelijk om deze boeken te lezen en is het ook voor iedereen goed te begrijpen. De opbouw is onwijs goed gedaan ! Je maakt kennis met de hoofdpersoon en haar dagelijkse bezigheden en wordt langzaam meegetrokken in het verhaal. De opzet deed me ook een beetje denken aan Pretty Little Liars, daar ben je ook eindeloos in spanning wie nou die “A” is. Hier is dat precies hetzelfde. Het is niet net als normaal en wat je veel ziet: in het slot wordt alles duidelijk. Nee, hier duurt het ook de volle 3 boeken voordat je weet wie nou die ene persoon is die alles saborteerd.

Deze serie zit goed in elkaar en brengt ook de nodige spanning met zich mee, het laat je verder en verder lezen zonder dat je zou willen stoppen. Ik kan niet anders zeggen dan dat Chinouk Thijssen dit goed heeft gedaan. Ik ben enorm blij dat ik deze serie heb gelezen en het zal zeker ooit een reread worden. Een aanrader voor iedereen die van Young Adult en van spanning houdt. Deze serie zou bij iedereen op zijn/haar lijstje moeten staan ! Met volle overtuiging geef ik 5 sterren