Recensie: De kliniek - Martine Kamphuis

Uitgeverij: De Crime Compagnie

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Ik kreeg via De Crime Compagnie de mogelijkheid om dit boek te lezen als recensie exemplaar. Daar was ik super blij mee, dit boek sprak mij namelijk gelijk aan na het lezen van de flaptekst. Dit sprak mij zo aan omdat ten eerste het boek een medisch aspect heeft, ik als medewerker in de zorg vind dat onwijs interessant. Daarnaast is het een thriller en leek het mij een origineel verhaal. Eigenlijk alle boeken die ik tot nu toe gelezen heb van deze uitgeverij zijn goed en kan ik met veel sterren beoordelen. Dit boek is er weer zo eentje.

Het verhaal begint rustig. Sanne komt de kliniek binnen en je maakt kennis met haar als hoofdpersoon en de manier waarop ze de kliniek binnen komt. Je leert op je gemakje de hoofdpersoon kennen. Wat gelijk opvalt is dat het verhaal makkelijk wegleest. De schrijfstijl is overzichtelijk en zo kom je direct goed in het verhaal. Het verhaal is niet vanaf het begin af aan spannend maar wel boeiend. Je krijgt het gevoel alsof er iets gaat gebeuren en wilt daarom verder lezen. Ik heb me steeds afgevraagd wat er zou gaan komen. Wordt er iemand ontvoerd of vermoord ? Achtervolgt misschien ? En wie is toch die ene persoon die Sanne in de gaten houdt, wat wil hij of zij doen ?

Door de vele vragen die in mij opkwamen tijdens het lezen werd ik alleen maar nieuwsgieriger. Wilde ik het boek uitlezen om te weten wat het einde is, maar wilde ik ook niet dat er een einde aan kwam. 
Dit boek hoort een stand alone te zijn, dat is goed gekozen. Het verhaal heeft een gesloten einde. Dit is goed geschreven, er mist niks aan en is af zo. Ik wil een compliment maken naar de schrijfster. Ik had nog nooit een boek gelezen van haar en kende Martine Kamphuis ook niet. Na het lezen van deze thriller wil ik zeker meer zien van haar. Met volle overtuiging krijgt dat boek van mij 5 sterren. Staat hij al op jouw lijstje ? 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *