Recensie: Tuva, de Jacht - Will Dean

Uitgeverij: AW Bruna 

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰

Ik ontving dit boek via het Thriller Abonnement. Erg leuk omdat je zo nieuwe boeken snel leert kennen. Ook met dit boek was ik erg blij. De cover is veelbelovend, straalt spanning uit en is erg mooi van kleur. De titel spreekt gelijk uit dat dit een thriller is, al meteen erg toepasselijk. Ook de flaptekst maakte mij nieuwsgierig. Ik begon met hoge verwachtingen aan dit boek.

De opbouw van het boek is erg herkenbaar en komt overeen met de gemiddelde thriller die een moord centraal heeft staan. Er wordt een lijk gevonden en vanaf dat moment begint het verhaal. Je krijgt de kans om op een goede en uitgebreide manier kennis te maken met de hoofdpersoon, Tuva. Er komen veel persoonlijke aspecten van haar aan bod maar ook een duidelijke uitleg en omschrijving van haar werk en van haar deelname aan dit verhaal. 
Het boek is in de ik-vorm geschreven. Dat vind ik persoonlijk altijd heel prettig omdat je je dan maximaal kan verplaatsen in de hoofdpersoon en je het beste beeld krijgt van wat Tuva in dit geval meemaakt. Het laat je door haar ogen kijken. 

De reden dat ik met hoge verwachtingen dit boek ging lezen, is omdat mij de cover en de flaptekst zo
aanspraken. Dat wat ik al eerder noemde. Toch miste ik iets in dit boek. Er zat zeker spanning in, het is ook zeker een thriller. Al is het niet het hele verhaal door spannend. Er wordt veel nadruk gelegd op Tuva als persoon en haar privéleven. Hierdoor mist er een stukje actie en zat ik ook niet op het puntje van mijn stoel. Het boeit wel enorm en het is zo geschreven dat je verder wil lezen, maar er is geen continue spanningsboog.

Al met al is dit zeker geen slecht boek en wil ik graag deel 2 gaan lezen zodra deze uitkomt. Dit eerste deel van Tuva heeft een gesloten einde, de moord is opgelost en de dader is gepakt. Ik denk dat een opvolgend deel dan ook verder zal gaan met een nieuw moordonderzoek, maar het persoonlijke verhaal van Tuva wel doorloopt. We zullen zien of ik gelijk heb, ik kijk ernaar uit meer van deze schrijver te lezen

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *