Recensie: Bullseye - Vera Stupenea

Uitgeverij: Aspekt

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰

Ik ontving dit boek als recensie exemplaar, ontzettend leuk ! De flaptekst sprak mij aan en ik was wel benieuwd wat het verhaal ging brengen. Het boek is niet heel dik, ik verwachtte dan ook veel spanning die zich misschien niet heel erg geleidelijk op kan bouwen. Ik begon vol verwachting aan dit boek.

Gelijk in het begin krijg je achtergrondinformatie over de hoofdpersoon. Je krijgt een kijkje in het privéleven en het verleden van Claudia. Het verleden moet dan ook wel te maken hebben met hetgeen wat zich nu afspeelt. Het moet een relatie hebben met elkaar. En dat wordt inderdaad al snel bevestigd. De gebeurtenissen van toen hebben invloed op het heden. Dat wordt erg duidelijk omschreven en je kan je verplaatsen in Claudia. Ook de rest van de personages zijn voldoende uitgewerkt om het te kunnen snappen.

Mijn vermoeden over de opbouw van het boek waren juist. Omdat dit boek niet zo dik is, heeft het niet de kans om de spanning rustig aan op te bouwen. Er gebeurd gelijk van alles en je wordt gelijk in het verhaal gegooid. Ik raasde door het boek heen en had hem dan ook met een paar uur uit. Toch had ik bij dit boek niet het "op-het-puntje-van-mijn-stoel" gevoel. Ik vond het verhaal spannend en leuk, maar verder niet speciaal. Ik denk als het boek wat meer bladzijden zou hebben er dan ook meer ruimte was geweest voor het uitwerken van het verhaal. Ik had tijdens het lezen een klein beetje het gevoel dat er tempo in moest zitten en het verhaal snel een conclusie moest hebben omdat er niet meer bladzijden zijn.

Maar ik heb zeker met plezier dit boek gelezen en vind het een leuk boek ! De moeite waard om te mogen lezen en recenseren. Ik ben erg blij dat ik deze kans heb gekregen. Na het lezen van dit boek moest ik even bijkomen. Dat kwam omdat het onderwerp narcisme, wat in dit boek een erg grote rol speelt, voor mij heel dicht bij komt. Het maakte het soms moeilijk voor mij om door te lezen, maar ik wist me eroverheen te zetten en vond het zeker de moeite waard. Dit boek krijgt van mij welverdiend 3 sterren