Recensie: Noorderlicht - Mariska Overman

Uitgeverij: De Crime Compagnie

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Ik ontving dit boek als recensie exemplaar. Ik heb gelijk zin om erin te beginnen, want de flaptekst sprak mij namelijk gelijk aan. Het leek me een verhaal die je niet vaak ziet en was heel benieuwd wat het ging brengen.

Het duurde eventjes voordat ik er goed in het verhaal zat. Ik kon niet direct mijn draai vinden maar was

wel erg nieuwsgierig. En toen, na een bladzijde of 30, pakte het boek me. Ik dook in het verhaal en kon niet meer stoppen met lezen en ik vloog er doorheen !
De opbouw van het boek is erg goed. Je wordt vanaf het begin meegenomen in het avontuur van Noor. Daarnaast zijn er flashbacks die ervoor zorgen dat je als lezer steeds meer snapt waar het verhaal naartoe gaat. En net als je denkt te weten hoe het zal aflopen en wie de uiteindelijke dader en slachtoffer zijn, krijgt het verhaal een andere wending. Loopt het toch anders af. Dar maakt het een erg goed boek !

Ook de personages zijn duidelijk en goed omschreven. Je snapt al snel wie bij wie hoort en hoe de vriendengroep tot stand is gekomen. Het is vrij snel helder wie welke rol speelt in het verhaal, wat het erg prettig maakt om te lezen. De personages hebben verschillende namen, hun echte naam en een nickname. Beide namen worden een beetje door elkaar gebruikt. In het begin vond ik dat even wennen, maar al snel was ik eraan gewend en wat het niet meer vervelend.

Ik heb ontzettend van dit boek genoten. Mijn hoge verwachting op voorhand waren zeker terecht. Dit boek heeft me verre van teleurgesteld en ik zou het iedereen aanraden. Ik wil meer van deze schrijfster lezen en heb gelijk een ander boek van haar aangeschaft. Welverdiend de volle 5 sterren ! Ik kan er niet meer over zeggen, puur alleen dat ik het gewoonweg een goed boek vond. En inmiddels staat Noorwegen op mijn lijstje om zeker een keer naartoe te gaan, lijkt me prachtig ! Staat hij al op jouw lijstje ?