Recensie: Rookgordijn - Jorn Lier Horst, Thomas Enger

Uitgeverij: AW Bruna 

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Ik had zo genoten van deel 1, 'Nulpunt', dat ik gelijk het volgende deel heb besteld. Ik verwachtte net zo te genieten van het verhaal als bij deel 1. Ik begon met vol enthousiasme aan dit boek, en mijn verwachtingen waren terecht. Dit boek was weer een feestje om te lezen !
De cover is rustig en mooi van kleur. Hij straalt rust uit, wat het juist weer nieuwsgierig maakt. Wat gaat er gebeuren ? Wat zal dit verhaal brengen en hoe zal de flaptekst zich ontplooien in de rest van het boek ? Allemaal vragen waar ik heel graag antwoord op wou hebben, dus begon ik met lezen.

Allereerst wil ik iets vertellen over de opbouw van dit boek. Je wordt gelijk in het verhaal gegooid, er vindt een explosie plaats die vervolgens het nodige met zich meebrengt. Je gaat terug in de tijd om zo achter de waarheid te komen en de dader te vinden. De balans tussen recherche en verslaggever is erg goed. Er wordt vanuit beide oogpunten voldoende vertelt, de dader wordt gezocht via Emma maar ook via Blix. Hetzelfde als in het eerste deel. 'Rookgordijn' is dan ook een perfect vervolg op 'Nulpunt'. Anders verhaal maar de personages lopen wel door.

Daarbij worden de personages weer goed uitgeschreven. Je herkent gelijk de hoofdpersonen, ik had meteen een 'ohja' moment toen Emma in beeld kwam. Ik zat meteen in het verhaal en hoefde niet meer te wennen aan de personages. Die waren in deel 1 zo goed uitgelegd dat je nu precies weet wie wie is. Dat leest erg prettig. De privélevens van zowel Emma als Blix komen niet erg uitgebreid aan bod maar wel voldoende om het verhaal een geheel te maken.

Dit boek heeft me gegrepen, echt ontzettend goed ! Ik hoop snel meer te mogen en kunnen lezen van deze auteurs. Kan ook niet wachten tot een eventueel derde deel. Deze boeken zijn aanraders voor iedereen die van thrillers houdt. Staan deze al op jouw lijstje ? 


Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *