Recensie: Lief meisje, kwaad bloed - Holly Jackson

Uitgeverij: Volt

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Mijn verwachtingen voorafgaand aan dit boek waren ontzettend hoog. Dat kwam omdat ik deel 1 "Moordgids voor lieve meisjes" met volle overtuiging 5 sterren kon geven, en ik dan ook stiekem wel verwachtte dat dit boek net zo goed zou zijn. Ik had deze daarom al gelijk besteld toen dat kon maar was ook wel een beetje bang dat het zou gaan tegenvallen.

Dit verhaal begint gelijk heel sterk. Je leest namelijk waar de titel van deel 1 vandaan komt. Wat "Moordgids voor lieve meisjes" met het verhaal te maken heeft. Echt ontzettend leuk ! Je krijgt weer een kleine terugblik naar deel 1 zodat je gelijk goed in het verhaal zit. Wat ik in deel 1 al heel sterk vond, en ik nu ook weer terugzie, is de afwisseling met de interviews die Pip afneemt. En ook de aantekeningen die ze maakt tijdens het onderzoek geven een erg goede toevoeging aan het boek.

Er worden over het algemeen dezelfde personages gebruikt als in het eerste deel. Dat is opzich erg prettig, zo weet je gelijk de relaties en achtergronden. Dat leest fijn en snel door, en zo kom je ook nog meer in het verhaal. Omdat je weet hoe Ravi bijvoorbeeld denkt en doet en wat voor soort karakter het is. Je ziet het helemaal voor je ! De personages die je nog niet kende uit deel 1 zijn prima uitgewerkt en heel duidelijk. Ik vond het verhaal ook weer erg origineel, er zaten echte Pip acties in en het had een verrassend einde.

Ik was nog niet halverwege "Lief meisje, kwaad bloed" toen ik al wist dat ik dit boek ook 5 sterren kon gaan geven. Het maakte me eigenlijk niet uit hoe het zou aflopen en of ik de dader al wel of niet voor ogen had. Dit boek krijgt hoe dan ook 5 volledige sterren. De schrijfstijl, uitwerking van personages, opbouw van het verhaal en de lay-out zorgen allemaal voor een boek dat ik niet snel zal vergeten. Ik baalde toen het uit was en het met een grote glimlach dit boek gelezen. Super super leuk, echt genoten !