Verdwenen - Ingrid Oonincx

Uitgeverij: De Crime Compagnie

Aantal sterren: ✮✮✮✮✮

Ik keek enorm uit naar dit recensie exemplaar. Het duurde helaas even voordat ik aan dit boek kon beginnen, maar ik had er enorm veel zin in. De kaft sprak mij ten eerste al aan, hij is mooi van kleur en maakt mij daarbij ook erg nieuwsgierig. Waar zal dit verhaal precies over gaan en waarom heeft deze thrillers zo'n vrolijke kaft ? 
Ook de flaptekst is veelzeggend en geeft mij zin om het boek te lezen. Kortom, ik kon niet wachten om te beginnen.

Vanaf de eerste bladzijden merkte ik al dat dit een boek is dat makkelijk wegleest, ik verwachtte dan ook snel door dit boek heen te zijn. De schrijfster heeft gebruik gemaakt van flashbacks en zo het verhaal opgebouwd door heden en verleden met elkaar af te wisselen. Ik vind dat persoonlijk erg goed, zo kom je via twee wegen steeds dichter bij de conclusie. Dat maakt het verhaal extra interessant en spannend. Gelijk is er duidelijk waar dit verhaal om draait. De hoofdpersoon wil opzoek gaan naar het verleden, hoe haar vader is overleden en wat er precies is gebeurd. 

De schrijfstijl is erg prettig en leest makkelijk weg. Het laat je doorlezen, je wilt niet meer stoppen. Zo heb ik het ook ervaren. Ik vloog enorm snel door het boek heen.

De hoofdpersonen en andere personages in het boek zijn goed uitgewerkt. Je weet voldoende om snel verbanden te kunnen leggen en het is vrij snel duidelijk wie bij wie hoort en wat de relaties zijn onderling. Erg fijn om daar niet te lang over na te hoeven denken. Het boek is geschreven in de ik-vorm. Ik vind dat persoonlijk heel sterk, omdat je je dan optimaal kan verplaatsen in de hoofdpersoon. 

Ik heb eigenlijk geen kritiek of verbeterpunten. Ik vond dit gewoon een ontzettend goed boek, en zoals ik van te voren verwachtte heb ik dit boek inderdaad snel uitgelezen. Binnen een dag was ik door dit boek heen. En ik heb de hele tijd een glimlach op mijn gezicht gehad, heb met zoveel plezier dit boek gelezen ! Ik kende deze schrijfster niet van te voren, maar zal haar zeker in mijn gedachten houden om wellicht meer boeken te lezen. Ik vind dit boek een zekere aanrader voor iedereen die van thriller/spanning houdt. Super leuk dat ik weer de kans kreeg om een recensie exemplaar te mogen lezen. Ik heb genoten, welverdiende 5 sterren

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *