Recensie: De Kustmoorden - James Patterson & J.D. Barker

Uitgeverij: Boekerij

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰

Ik heb lang na moeten denken wat ik van dit boek vind. Mijn mening wisselde naarmate het boek vorderde en mijn verwachtingen waren dan ook hoger dan wat ik uiteindelijk van het boek vind. Ik heb moeite met mijn mening op papier zetten merk ik. Daar waar het normaal vloeiend gaat, moet ik nu heel hard nadenken.

De cover laat iets duisters zien. Het gezicht maakt mij nieuwsgierig en ik ben benieuwd wat het verhaal zal brengen. En als ik de naam "J.D. Barker" zie staan, word ik eigenlijk al gelijk enthousiast. Omdat ik de voorgaande boeken van deze auteur geweldig vind. Ik wilde ook graag weten wat de titel van het boek ging brengen en hoe deze zou aansluiten bij het verhaal.

Het verhaal begint gelijk met een scene die meteen de toon zet. Het begint bij een slachtoffer en een mogelijke dader. Je wordt er gelijk in gegooid, daarna is de opbouw wat langzamer. Het verhaal wordt afgewisseld met het deel van Megan en de rest. Deze twee perspectieven zijn het belangrijkst, daartussen wordt er nog wat gewisseld tussen twee personages. Het is mij gedurende het hele boek vrij onduidelijk gebleven wat die tussenstukken van Megan nu van toepassing hadden op het verhaal. Dit kwam helemaal aan het einde pas samen. Dat vond ik erg lastig lezen. De link was moeilijk te leggen.

De uitwerking van personages was wel goed. De personages waren stuk voor stuk voldoende beschreven en je wist wie wie was. Alleen het personage van Megan vond ik ook wat moeilijk te volgen af en toe, dat had wat mij betreft meer te maken met de verhaallijn die niet helemaal soepel liep. Ook de titel van het boek valt niet op zijn plaats. Ik zou zo niet kunnen benoemen waarom deze titel zo passend is.

Het boek had zeker ook goede aspecten en het was niet slecht. Er zaten spannende momenten in en de schrijfstijl was goed en vlot te lezen. Het boek miste op bepaalde punten wat logica en kwam niet tot één geheel. Mijn verwachtingen voorafgaand aan het boek waren hoger dan wat ik er uiteindelijk van vind. Dat vind ik jammer en wat teleurstellend. Mocht hier nog een vervolg op komen, weet ik nog niet helemaal zeker of ik deze gelijk zou willen lezen