Recensie: In het duister - Tamara Arts

Uitgeverij: Hamley Books 

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Dit boek mocht ik ontvangen via Thrillers and More om mee te doen met de leesclub.
De cover is onwijs mooi en is erg sprekend. Er staat een duister huis op de cover wat dus gelijk de titel mooi weergeeft. De combinatie van de illustraties en de titel van het boek laten zien dat het een spannend boek zal zijn. Ik was benieuwd of het verhaal net zo duister zou zijn als de cover mij vertelde. 

De opbouw van het boek is heel langzaam. Je krijgt als lezer ruim de tijd om alle personages te leren kennen en je rolt langzaam in het verhaal. De vele hoofdstukken waren in het begin wel even wennen. Er wordt erg veel geswitcht tussen de verschillende personages, wat ook wel nodig is om alle personages evenveel aan bod te laten komen. Er zijn een hoop karakters, maar al snel is het duidelijk wat de relaties zijn onderling. Dit werkt gelukkig niet verwarrend. De personages zijn ook voldoende uitgewerkt zodat je weet welke rol ze spelen. Er is alleen geen overduidelijke hoofdpersoon.

De schrijfstijl is erg makkelijk, goed te volgen. De schuingedrukte zinnetjes voorafgaand aan elk hoofdstuk geven een extraatje. Het duurde wel even voordat het voor mij duidelijk was wat die zinnetjes betekende of voorstelde in het verhaal. Maar uiteindelijk vond ik het een toevoeging aan het verhaal. Het maakte het verhaal een tikkie duisterder. De lay-out van de bladzijden zijn prachtig, ook die zijn een enorme toevoeging !

De verwachtingen die ik had voordat ik het boek begon, zijn niet volledig uitgekomen. Ik had verwacht dat dit een spannend boek zou zijn, maar ik vond het meer fantasie. Wat niet inhoudt dat ik het niet met plezier heb gelezen. Want ik vond het boek erg leuk en vloog er echt doorheen. Zeker een aanrader ! Ik had voorheen nog nooit iets van deze auteur gelezen, maar ben zeker van plan meer boeken van haar op te zoeken 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *