Recensie: Je hebt één nieuwe volger - Chinouk Thijssen

Uitgeverij: Clavis Young Adult

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Ik maakte een aantal maanden geleden voor het eerst kennis met deze auteur toen in de Truth or Dance boeken ging lezen. Ik begreep toen gelijk waarom er zoveel mensen zo enthousiast zijn over de boeken van Chinouk Thijssen. Het leest vlot en de verhalen zijn origineel en ontzettend leuk. Ik was er dan ook zeker van dat ik meer van haar boeken wilde gaan lezen. Toen vond ik "Je hebt één nieuwe volger" voor een klein prijsje en wist ik gewoon dat ik deze moest aanschaffen. Want ook dit boek laat veel positieve recensies zien.

De cover is mysterieus en maakt nieuwsgierig. De kleuren in combinatie met het silhouet geven iets duisters weg. Tevens een erg mooie kaft, ik wilde zo snel mogelijk beginnen aan het verhaal ! De flaptekst geeft ook aan dat dit een spannend verhaal zal gaan worden. 

De opbouw van het verhaal is langzaam. Je leert eerst alle personages op je gemak kennen, je krijgt als lezer ruim de tijd om verbanden te leggen en de achtergrond van de personages te ontdekken. Het is meteen duidelijk waar het verhaal over gaat en wat het doel is van de reis die de deelnemers gaan maken. Ik had wel gelijk de vraag: "Wat gaat er tijdens deze trip dan gebeuren ?"
Naarmate het verhaal vordert, komt er steeds meer onderliggende spanning. Er wordt geen spannende scene omschreven, maar je voelt wel dat er iets gaat komen. Ik had enorm de drang om door te lezen, ik wilde weten hoe dit ging aflopen !
Het einde heeft een verrassende wending. Daar waar je denkt de dader ontmaskerd te hebben, blijkt het toch nog even anders te zitten. Iets wat ik als lezer ontzettend leuk vind !  

De schrijfstijl is typisch Chinouk. Je herkent het gelijk, vanaf de eerste bladzijden. De vloeiende zinnen die goed te volgen zijn, meeslepend waardoor je niet meer wil stoppen met lezen. Het is een prima boek, leuk om te lezen. Zeker een aanrader 

 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *