Recensie: De Gastenlijst - Lucy Foley

Uitgeverij: Boekerij

Aantal sterren: ✮✮✮✰✰ 

Ik had er lang naar uitgekeken om dit boek te lezen. Ik heb zo genoten van “De Jachtpartij” dat ik niet kon wachten totdat ik dit boek van Lucy Foley kon gaan lezen. 

De cover is niet heel opvallend en laat niet veel zien. Wit, zonder erg veel illustratie. De quotes op de cover zijn veelbelovend, de rode rand aan de zijkant van de bladzijden is erg mooi. Ook de flaptekst is niet uitgebreid, maar geeft wel spanning weg. Mijn verwachtingen voorafgaand aan het lezen waren vrij hoog. 

Wat me gelijk opvalt is dat de schrijfstijl eenvoudig is. Het leest makkelijk weg en er zijn redelijk veel hoofdstukken. Er wordt veel gewisseld in perspectieven waardoor je het verhaal vanuit verschillende kanten te lezen krijgt. Op die manier krijg je een optimaal beeld van het verhaal, erg fijn ! 

De personages zijn goed uitgewerkt, heel uitgebreid. Je krijgt als lezer erg veel informatie over de achtergrond van de personages. Hier is bewust voor gekozen om uiteindelijk het slot goed te begrijpen. Ik vond dat het daardoor soms wat langdradig werd, en dat het verhaal niet lekker opschoot. 

De opbouw van het verhaal is erg langzaam. De hoofdstukken van “De avond van de bruiloft” geven een blik vooruit wat er gaat gebeuren. Maar naar mijn mening zijn deze stukken in verhouding te weinig ten opzichte van de rest van de hoofdstukken. De spanning in het verhaal was hierdoor minimaal, erg jammer...

Ik vond dit boek tegenvallen, veel minder goed dan “De Jachtpartij”. Als ik kijk naar het gevoel dat dit boek mij geeft, zou ik het 2 sterren geven. Maar als ik kijk naar het idee van het boek, de originaliteit van het verhaal en het toch wel verrassend slot geef ik het boek 3 sterren. 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *