Recensie: De Erfenis - Jennifer Lynn Barnes

Uitgeverij: Blossom Books

Aantal sterren: ✮✮✮

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: ik vond dit boek geweldig ! De cover is erg mooi en laat al gelijk zien dat het een verhaal is met puzzels. Op de cover staan veel verschillende afbeeldingen die, na het lezen van het boek, allemaal op zijn plek vallen. De kroon, het mes, de ballerina. Allemaal onderdelen van het verhaal die op de cover een perfect geheel vormen.
De flaptekst geeft al best veel informatie weg, je krijgt een duidelijk beeld van waar dit verhaal naartoe gaat. Het maakt nieuwsgierig.

De opbouw is rustig. Je maakt op je gemakje kennis met de hoofdpersoon Avery. Je leert haar kennen en gaat geleidelijk aan naar de kern. De schrijfstijl is makkelijk waardoor het lekker wegleest, typisch Young Adult. Dat maakt het ook zo heerlijk om te lezen ! Het boek is opgebouwd met redelijk veel hoofdstukken, en elk hoofdstuk heeft ook zijn eigen cliffhanger. Dit zorgt ervoor dat je door wil lezen, wil weten wat er nog meer gaat gebeuren. Het boek zit vol raadsels en puzzels. Steeds als het ene raadsel lijkt opgelost, rol je zo weer in een andere. En ook kom je zo steeds meer te weten over Avery en de familie Hawthorne, en krijg je steeds meer informatie om die ene vraag te beantwoorden: Waarom Avery ?

Er zijn veel personages in dit boek, de één wat meer van belang dan de ander. Maar allemaal wel dusdanig uitgewerkt dat je alle verbanden makkelijk kan leggen en je precies weet wie welk karakter heeft. Zo merk je bijvoorbeeld bij de eerste bladzijden al dat Avery een ontzettend nuchtere meid is. Het verhaal is zo geschreven dat je je makkelijk in de personages kan verplaatsen en je ook een beeld kan vormen van de omgeving. Ik heb in mijn hoofd een heel plaatje kunnen maken van Hawthorne House, erg leuk !

Zoals ik al eerder noemde zit "De Erfenis" vol puzzels wat het lezen onwijs leuk maakt. Want hoe gaaf zou het zijn als je al deze puzzels en raadsels zelf zou kunnen maken en dezelfde weg zou kunnen volgen als Avery deed ? Ik zie het wel zitten !
Ik heb met enorm veel plezier dit boek gelezen en kan dan ook niet wachten tot deel 2 uitkomt in 09-2021. Lijkt "De Erfenis" iets ook iets voor jou ? Aarzel niet, en lees is leuke boek !