Recensie: Slaap maar zacht - Linda Jansma

Uitgevrij: De Crime Compagnie

Aantal sterren: ✮✮✮✮✰

Ik vond het wederom heel leuk dat ik dit boek mocht ontvangen als recensie exemplaar. De flaptekst sprak me gelijk aan, dit komt mede door het medische aspect. Ik ben fan van thrillers en heb zelf een medisch beroep. Dus een combinatie van beide vind ik erg leuk ! 
De cover laat niet veel zien, bevat niet veel kleur of afbeeldingen. Dit maakt mij nieuwsgierig, vooral vanwege de injectiespuit op de voorkant. Omdat dit de enige afbeelding is, trekt dat de aandacht. Erg goed gedaan ! 

Het verhaal begint met een proloog die je gelijk aan het denken zet. Om wie gaat dit ? Wat is er precies gebeurd ? Daarna bouwt het verhaal zich rustig op. Je maakt kennis met Maud en Tom, en je krijgt al snel een duidelijk beeld van de situatie in het ziekenhuis. De schrijfstijl is erg fijn, het verhaal leest makkelijk weg en je vliegt zo door het boek heen. 
Het verhaal is opgedeeld uit verschillende dagen, dit zijn voornamelijk de diensten waarin Maud en Caristiena samen aan het werk zijn. Deze indeling maakt dat de spanning zich opbouwt. Bij elk nieuw deel vroeg ik mezelf af: Wat gaat er nu weer komen ? 

De personages zijn goed en volledig uitgewerkt. Je weet voldoende van elke personage om de verbanden goed te kunnen leggen. Het personage van Caristiena is het meest uitgewerkt, naarmate het boek vordert wordt al snel duidelijk waarom juist dat personage breder wordt besproken. 

Ik heb dit boek met erg veel plezier gelezen. Had het snel uit en vond het erg spannend en boeiend. De reden dat ik dit boek geen 5 sterren geef is omdat ik vond dat de flaptekst net te veel weggeeft van wat er in het verhaal afspeelt. Naar mijn mening had de flaptekst iets cryptischer gemogen, of het gedeelte dat de getuige overlijdt (zoals beschreven op de flaptekst) had iets minder uitgewerkt mogen worden in het boek zodat het iets minder centraal had gestaan. Maar dit boek verdient zeker 4 sterren en zal ik zeker aanraden 

Reacties

Populaire posts

Contactformulier

Naam

E-mail *

Bericht *